Publicerad av Annica Hansson Borg den 29 Oct 2023
Årets distriktsdagar hölls den 20-22 oktober i Halmstad, guvernör Magnus Uvenstedts hemvist. Det kom ca 150 rotarianer med respektive från distrikt 2400 samt hedersgäster från RI, John och Cindy Smarge. Temat för lördagen var mental ohälsa och hur vi på olika sätt hjälper till i världen i dessa orostider
Ett av föredragen handlade om Rotary Doctors Sweden’s arbete i Kenya som bl a vår klubb är mycket engagerad i. Distriktsrepresentant Annica Hansson Borg och Överläkare Anders Dybjer från Halmstad presenterade senaste nytt från stiftelsen. Den halvtimmen avslutades med en diplomutdelning där RD representanten och guvernören kallade fram de 10 klubbar i distriktet som skänkt 10.000 kr under 2022/023. De började baklänges… Sista diplomet delades ut till Hässleholm Rotaryklubb som skänkt 104.049 kr under året - dubbelt så mycket som tvåan. En stolt president, Karl-Joel Rundberg, stegade fram och tog emot utmärkelsen, märkbart rörd och till rungande, stående applåder.