Dundersuccé. Allt annat vore en underdrift. Musiksoarén i Hässleholms kyrka den 18 oktober 2022 överträffade alla förväntningar.
I samarbete med Hässleholms församling stod Hässleholm Rotaryklubb, Hässleholm Snapphanen Rotaryklubb och Hässleholm Inner Wheel klubb som arrangörer.
Kyrkan fylldes med folk. Gospel Stompers fick det att svänga ordentligt. De begåvade musikstipendiaterna Vanessa Sundblad, Anna Renud och Marcus Rydström tackade för sina stipendier med underbar sång och musik.

Vår medlem Annica Hansson Borg,
tillika distriktsrepresentant för Rotary Doktors 2400, gjorde intervjuer med två särskilt inbjudna gäster. Dels Karin Håkansson, som är generalsekreterare för Rotary Doctors Sweden. Men också läkaren Amita Falck, som gav en bild av sitt eget och andras volontärarbetet i Kenya. Dessa intervjuer bidrog till fördjupad kunskap om hur våra insamlade medel kommer till bäst nytta.
Hela arrangemanget andades glädje och gemenskap. Glädjande är också det goda insamlingsresultatet. Företagssponsring och biljettintäkter har inbringat drygt 100.000:- som nu oavkortat går till Rotary Doctors och Inner Wheel doktorns verksamhet i Kenya.
Med beundran och tacksamhet till publiken, sponsorerna och alla medverkande konstaterar vi: Tillsammans kan vi. ”Service above self”.

Bo Johansson, Past president i Hässleholm RK och samordnare i projektkommittén