Publicerad av Annica Hansson Borg
Det var med stor glädje och stolthet vi i Hässleholm Rotaryklubb fick dela ut en mycket välförtjänt utmärkelse från Rotary Doctors till en av våra starkt engagerade medlemmar Birgitta Niléhn för hennes enträgna och entusiastiska arbete för Rotary Doctors. Birgitta är sedan flera år klubbens ledstjärna i detta viktiga arbete och engagerar sig även på nationell nivå i marknadsföringsgruppen för Rotary Doctors Sweden. Hon har en otrolig förmåga att sprida glädje, information och intresse för Rotary Doctors stora insatser i Kenya och har genom åren sett till att hålla ångan uppe i klubben så vi lyckats samla in en bra slant varje år till detta viktiga arbete. Birgitta fick en RD fellow-nål och ett Rotogram med motiveringen ”Rotary Doctors vill med denna utmärkelse tacka dig för ditt stora engagemang och stöd till vår verksamhet”.